onsdag, augusti 26

Days go by.

Idag åt jag något väldigt mumsigt på en restaurang nära skolan (ja, vi är ju så lyxiga att vi äter på restauranger istället för att ha en matsal). Sejfisk med potatis och räksås. YUM! SÅ MUMSIGT! Kathy och Björn åt snitschel (hur stavas det?) och det såg också yummigt ut. Imorgon ska vi förmodligen dra till Al Paz café precis vid Vasa parken. Senast vi åt där så åt jag en underbar ceasar sallad.

Jag har börjat inse att jag behöver verkligen sova under nätterna, eller iallafall gå och lägga mig och sova tidigare. Jag släcker väl lampan typ 0.00. Min skräck bok av Richard Laymon är för bra! Jag har också börjat lyssna på Three Days Grace, jag gillar deras texter.

Läste nyss att Boo Boo Stewart (Seth i Eclipse och BD) har typ 10-pack. 8-pack är redan för mycket enligt mig och nu har han 10?! Usch, det blir ju bara äckligare och äckligare...

Skolan är trist som vanligt, och jag börjar undra om jag kommer klara av Matte B. Jag vet att jag behöver det om jag ska söka nån spel utbildning sedan, men jag verkligen avskyr matte. Önskar jag hade psykologi, jag sökte ju till och med till Psykologi gymnasiet. Psykologer tjänar väldigt mycket pengar på att sitta och säga "Och varför tror du det är så?" och "Hur känner du dig om det?"

Bullshit är allt de säger, de gör vad som helst för att få timmen att gå. Men de tjänar ju bra! Fast när man ser en psykolog framför sig, vad ser man då? Jag ser iallafall en medelåldersgubbe eller tant i riktiga tant och gubb kläder med glasögon som sitter i en fotölj med ett anteckningsblock i handen. Vad står det där egentligen? Jag gissar på att det står: I hate my job.

Kathy tappade bort sin mobil idag xD Tack och lov så ringde jag till den och en kille som går i min matte grupp svarade. Den hade iallafall hamnat i rätt händer, så Kathy fick tillbaka den och sen gick vi och åt. 50 minuters lunchrast är för lite för tonåringar!

När jag gick hem så köpte jag glass på ett ställe jätte nära skolan där de har äkta italiensk glass, och jag älskar deras choklad glass! Jag köpte endast så att mamma kunde smaka det och hon gillade det väldigt mycket. Men vem skulle egentligen? Jag hade svårt att bestämma mig för vilka smaker jag skulle ha, allting såg ju så delicious ut!

Nu lagar min mamma lite kyckling och pasta till mig och ska ha pesto till det! Yum för god mat.

1 kommentar:

  1. Grymt fin blogg du har!!!! Kolla in min och en kompis twilightblogg

    SvaraRadera