onsdag, augusti 19

Freedom comes with a price.

Idag var sista dagen i frihet. Sista dagen innan helvetet börjar, fast det ska bli kul att träffa klasskompisarna igen. Men skolan? Nu-uh, även fast jag ÄLSKAR de nya lokalerna.
Men vad har jag gjort idag då? Jo, jag vaknade upp runt klockan 7 för att min mamma skrek på min lillebror (han började gymnasiet idag på Thorlidsplans) och då blev jag riktigt jävla arg. Och eftersom jag inte kunde somna om igen, så fick jag ju lov att gå upp. YAY! -.-
Efter det kollade jag på tv och sen så bestämde jag mig för att ÄNTLIGEN kolla på The Notebook. Har hört talas om den, men aldrig sett den. Jag vet att jag är skum :D Riktigt gullig film säger jag. Efter det så ringe mamma och frågade om jag ville luncha med henne, så då åkte jag in och gjorde det. Och eftersom hennes jobb ligger nära favorit cafét Cafe Noco, så åt vi där. Jag åt min underbara goulasch soppa (eller hur det nu stavas) och drack Cafe Mocca med grädde. Yum! När jag kom hem efter lunchen så var brorsan Alex hemma och han fick en jätte rolig skolkalender. På baksidan står det: Teenagers think about sex every 15 sec. Good luck concentrating.
Och inuti står det massa andra roliga saker som t.ex: Good news: When you finally graduate there's only 40 years of hard work to go.
Rolig skolkalender! Men ja nu är sommaren slut och jag hade det underbart, speciellt i Dalarna. Favorit dagen var när jag blev skjussad (hur stavas det?) av kusinen på vår fyrhjuling och min pappa åkte på min moppe, och min farbror åkte på kusinens moppe. Vi åkte på skogsvägar runt midnatt och det var fullmåne och helt jäkla underbart. Även fast det var jäkligt läskigt att sitta längst bak på fyrhjulingen och inte ha nå skydd runt sig, och så är skogen alldeles kolsvart. Men det var mysigt, såg några älgar och en varg faktiskt. Vill göra om det nästa år igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar