torsdag, augusti 27

Lilla smurfen blir 16.

Min lillebror Alex blir 16 nästa vecka på onsdag (2/9). Idag åkte jag in till Gamla Stan och köpte tre böcker till honom på Sci fiction bokhandeln. Det blev Lord Loss av Darren Shan, The Last Wish av nån Andrej dude, och sen en Resistance bok. Han har Resistance spelet, och han valde själv ut böckerna när vi var där förra veckan. Till mig själv så köpte jag In the forests of the night och Demon in my view, båda böckerna är skrivna av Amelia Atwater-Rhodes. Det var faktiskt de böckerna som fick mig att komma in i min vampyr-fas. Amelia var 14 år när hon fick ut den första boken, In the forests of the night, och hon vet verkligen hur man fångar en läsare i sin hov. Fantastiska böcker, värda att läsa. Det var ju efter jag fick låna dom böckerna av Pao som hon också rekommenderade... *drumrolls* New Moon. Detta var i 2007.
Efter jag köpte böckerna så ringde jag pappa för vi hade bestämt oss för att träffas i Mörby klockan 16. Men klockan var bara 14 när jag ringde. Han sa "häng runt på stan i en och en halv timme då," så drog jag in till stan och åt en macka och drack en latte på ett mysigt ställe vid namn Panini. Mycket god macka måste jag säga! Mozarella, pesto, ruccola, tomat... Yum.
Där satt jag också och läste lite i min bok. Sen drog jag in till Mörby centrum och väntade på pappa. Vi åkte sedan in till Täby Centrum och kollade på mobil till Alex. Vi bestämde oss tillslut för att köpa en iPhone till lilleplutten, och jag är så avundsjuk. Men det bästa med allt är att vi kan ju få surfa gratis uppe i Dalarna, till och med på min laptop.
TACK TELENOR!

1 kommentar:

  1. Sv: jaha, ska kanske kolla in det då! Tävla på min blogg =)

    SvaraRadera